Hosgeldiniz.... AyMaRaLCaN Bilgi Paylasim Platformuna..... Cay Isterseniz ( Hayali Büfe ) Smile Sagda Büfemiz Var Buyurun Bir Bardak Alin Afiyetle Icin Seker Bitmis ise Lütfen Zile Tiklayin Servisimiz Yardimci Olacaktir..... ..Keyifli Seyirler Dilerim Smile Bye ...
Yazar ---- > Wink AyMaRaLCaN



 
AnasayfaGüncel KonularGaleriSSSAramaKayıt OlGiriş yap
En son konular
»  Acilinden Kaciyorum ...Görüsmek Umudu Ile <---- Bye
Cuma Ara. 14, 2012 7:05 am tarafından AyMaRaLCaN

» Bir Sarkisin Sen
Cuma Ara. 14, 2012 7:03 am tarafından AyMaRaLCaN

» MerHaba MerHaba :)
Cuma Ara. 14, 2012 6:58 am tarafından AyMaRaLCaN

» Azerbaycan Yemekleri,Azerbaycan Yemek Kültürü,Azerbaycan Mutfağı
Cuma Ara. 14, 2012 6:49 am tarafından AyMaRaLCaN

» ORHAN AFACAN SIIRLERI Tas Atan Cocuklar
Cuma Kas. 30, 2012 7:48 am tarafından AyMaRaLCaN

» Aşık Mahzuni Şerif - Bu Mezarda Bir Garip Var
Cuma Kas. 30, 2012 3:51 am tarafından AyMaRaLCaN

» Aşık Mahzuni Şerif - Bizden Geriler (Gam Kasavet)
Cuma Kas. 30, 2012 3:49 am tarafından AyMaRaLCaN

» Aşık Mahzuni Şerif - Benim Hayatım
Cuma Kas. 30, 2012 3:48 am tarafından AyMaRaLCaN

» Aşık Mahzuni Şerif - Babasını (Bir Fakirin Hatırını)
Cuma Kas. 30, 2012 3:46 am tarafından AyMaRaLCaN

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Istatistikler
Toplam 7 kayıtlı kullanıcımız var
Son kaydolan kullanıcımız: AyBüke

Kullanıcılarımız toplam 28063 mesaj attılar bunda 19753 konu
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
Sosyal yer imi
Sosyal yer imi Digg  Sosyal yer imi Delicious  Sosyal yer imi Reddit  Sosyal yer imi Stumbleupon  Sosyal yer imi Slashdot  Sosyal yer imi Furl  Sosyal yer imi Yahoo  Sosyal yer imi Google  Sosyal yer imi Blinklist  Sosyal yer imi Blogmarks  Sosyal yer imi Technorati  

www.ay-maral-can.forum-aktiv.com

Sosyal bookmarking sitesinde adresi saklayın ve paylaşın
En bakılan konular
Azerbaycan Bayragi
Bir Sarkisin Sen
Xürremiler Herekatı ve Babek
Acilinden Kaciyorum ...Görüsmek Umudu Ile <---- Bye
MEN TELESMİREM Semed Vurgun ..1954
Radyo icin Tema Resimleri Resimler Resim
Murat Yıldırım Burçin Terzioğlu Düğün resimleri
MerHaba MerHaba :)
Hiphop - Rap Müzik Şarkı Sözleri
Yeni Büyük Kalp Gif'leri Arşivi 3, Küçük Kalpler, Küçük Hareketli Kalpler, Küçük PNG Kalpler, Küçük Sayfa süsleme Kalpleri, Minik Kalpler, Kırmızı Minik Kalpler, HAreketli

Paylaş | 
 

 Bakliyatların Önemli Faydaları

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
AyMaRaLCaN
Admin


Üyelik tarihi : 11/06/08

Mesaj Sayısı : 12267

Rep Gücü : 29249

Rep Puani : 235


MesajKonu: Bakliyatların Önemli Faydaları   Salı Mart 20, 2012 9:38 pm

Bakliyatların Önemli Faydaları


Çocuklar kuru fasulye ve nohutu tanımıyor ve yemiyor. Fastfood kültürünün yayılması çocuk ve gençlerimizi hamburger kızarmış patates ve kola üçlüsüne mahkum ediyor; baklagillerden alacakları vitamin ve minerallerden mahrum kalmalarına sebep oluyor.

Araştırma sonuçları özellikle gençler arasında kuru fasulye nohut mercimek gibi bakliyat grubu yiyeceklerinin neredeyse unutulma noktasına geldiğine işaret ediyor. Fastfood ve diğer yabancı beslenme kültürleri yayılmasıyla çocuk ve gençlerimizin hamburger kızarmış patates ve kola üçlüsüne veya pizza-kola mönüsüne alışmaları ve beraberinde sağlık için son derece önemli olan bazı besinleri yemeyip bunlardan uzak durmaları aslında beklenen bir sonuç.

Bu yazıda fasulye nohut mercimek başta olmak üzere baklagillerin marifetlerini yeniden hatırlatmak istiyoruz. Umarız bu bilgileri ve araştırmayı dikkate alır sofralarınızda etli fasulyeye nohut pilava mercimek çorbasına daha sık yer verirsiniz. Hatta yetinmez salatalarınıza haşlanmış nohut fasulye ve mercimek taneleri bile eklemeye başlarsınız!

Baklagillerin hepsi birer sağlık mucizesidir. Şöhreti her yıl biraz daha artan “Akdeniz mutfağı” hikâyesinin temel oyuncularından biri de baklagillerdir. Bu mucize besinler bitkisel proteinlerden vitamin ve minerallerden polifenoller ve liflerden zengin yapıları nedeniyle vücuda çok değerli besin öğelerini kazandırıyorlar. Ayrıca kolesterolü düşürerek kalp hastalıklarıyla mücadeleyi kolaylaştırdıkları kan şekerini dengeledikleri kilo almayı zorlaştırdıkları kan basıncı kontrolüne yardımcı oldukları kabızlığı engelledikleri kalın bağırsak divertikülü ve kanseri gibi iki önemli sorunda riski azalttıkları da bilinen gerçeklerden...

Baklagillerin olmadığı bir mutfak hiçbir zaman sağlıklı olamaz. Kalori bakımından dengeli vitamin mineral antioksidan polifenoller ve posa bakımından güçlü bitkisel proteinlerden zengin olan bu besinleri yemeden büyüyen çocukların sağlıklı kalmaları zordur. Ne fasulye ve nohuttan ne de barbunya ve mercimekten asla vazgeçmeyin. Mutfağınızda bu besinleri daha sık kullanmanın sofranızda onlara daha çok yer vermenin çocuklarınız ve sizin için daha çok sağlık anlamına geldiğini unutmayın. Yalnızca etli kuru fasulye kuşbaşılı nohut veya mercimek çorbasıyla da yetinmeyin. Bu besinleri salatalara makarnalara sebze yemeklerine de ekleyin. Fırında fasulye nohutlu mercimekli ya da fasulyeli salata ve tabiî ki humusu sofralarınızdan eksik etmeyin.

Bakliyatlar kanserden koruyor

Baklagillerin çok güçlü birer posa kaynağı oldukları da biliniyor. Çocuk ve yetişkinlerin ulaşabilecekleri en güçlü posa kaynakları olan bu değerli yiyeceklerin 100 gramında ortalama 6-8 gram civarında posa bulunuyor. Posa tüketimini artırmak kabızlık divertikülit kalın bağırsak kanseri gibi hastalıklar kolesterol şeker yüksekliği gibi sorunlarla mücadeleyi kolaylaştırıyor. Düzenli olarak fasulye nohut yiyenlerde bu yiyeceklerin yüksek sterol ve posa içeriği kolesterol sorununun kontrolünü de kolaylaştırıyor.

Kalp damar hastalıklarına yakalanma riskini azaltıyor. Fasulye özellikle B grubu vitaminler ve bilhassa niyasin ve folik asitten zengin bir besindir. Ayrıca yapısındaki proteinler vücuttan kalsiyum kaybına da yol açmıyor. Bu özellik önemli bir fayda sağlıyor. Ayrıca siyah ve kırmızı fasulye zengin birer antioksidan kaynağı. Sarı ve bej renkli fasulyede de bol miktarda polifenol yapısında antioksidan var.

Fasulye protein deposudur

Kuru fasulye nohut ve mercimek- barbunyayı da bunların arasına yerleştirmeniz gerekiyor- en güçlü bitkisel protein kaynakları arasında gösteriliyor. Hatta içerdikleri protein miktarı onların neredeyse etle bile mukayeselerine neden olabiliyor. Örneğin bir su bardağı dolusu mercimek ile 60 gramlık tam yağsız sığır filetosunda neredeyse aynı miktarda (17-18 gram) protein mevcut. Ayrıca bu miktar kuru fasulyeden bir gramdan daha az yağ kazanırken sığır etinden en az 5 gramdan çok doymuş yağ kazanıyorsunuz. Eğer bu besinlerin protein yapısını daha da zenginleştirmek istiyorsanız onları et (etli nohut etli kuru fasulye) pilav yoğurt ile birlikte tüketin

Fasulye ve nohut kilo kontrolüne yardımcı

Son zamanlarda fasulye ve diğer bakliyatların kilo kontrolünde önemli yararlar sağladığı tüm otoritelerin kabul ettiği bir sağlık gerçeği. Kolay tokluk sağlaması kan şekerini dengelemesi yüksek lif içermesi ve hatta yapısındaki bazı maddelerin şeker emilimini engellemesi bu ucuz bol ama mucize yiyeceğe önemli özellikler kazandırıyor. Kan şekeri üzerindeki bu olumlu etkisi nedeniyle fasulye nohut ve mercimek şeker hastalarına da tavsiye ediliyor.

İzoflovanlar menopoz sorunlarını azaltabiliyor

İzoflovan olarak isimlendirilen doğal maddeler soyadan elde ediliyor ve vücutta doğal östrojen görevi üstlendiklerinden menopoz döneminde sık görülen östrojen yoksunluğu ile ilgili yakınmaları azaltıyor hatta tamamen ortadan kaldırabiliyor. İzoflovanların bir başka adı da bitkisel steroller. Genistein daistein isimli izoflovanlar yalnızca menopozla ilişkili ateş basması terleme uyku kaçması sinirlilik gibi sorunlarda değil başka konularda da işe yarıyor. Bu iki madde kemik yoğunluğu azalmasını (özelikle genistein) yavaşlatıyor. Koroner kalp hastalığı riskini düşürebiliyor. Hatta antioksidan özelliklerinin bile olabileceği belirtiliyor.

Prof. Dr. Osman Müftüoğlu
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://ay-maral-can.forum-aktiv.com
 
Bakliyatların Önemli Faydaları
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Yemek Tarifleri-
Buraya geçin: